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Technical Support / Re: "Fehler" bei der Aktualisierung von LiveLinks
« Last post by pbeilschmidt on March 29, 2021, 10:23 AM »
Hallo ry_raphael,

typischerweise wird es ja so sein, dass Sie das Sankey-Diagramm, das LiveLink-Verknüpfungen in die Excel-Datei (auf OneDrive) enthält, beim Öffnen des Sankey-Diagramms abgefragt und aktualisiert werden. Wenn es bei dieser Aktualisierung dazu kommt, dass die Datei (wegen einer gerade stattfindenden Synchronisation) blockiert bzw. im Zugriff ist, so erhalten Sie eine entsprechende Warnung und können daraufhin noch einmal "Update Live Links" ausführen.

Eine etwas andere Situation ist, wenn tatsächlich mehrere Kollegen Werte in dem Excel-Worksheet durchführen und Sie (und ggf. andere e!Sankey Anwender im Unternehmen) diese Änderung sofort im bereits geöffneten e!Sankey auch sehen wollen. In diesem Fall würde ich die Datei tatsächlich direkt auf ein gemeinsam genutztes SharePoint-Verzeichnis legen, so dass e!Sankey direkt die Aktualisierungen mitbekommt, und nicht noch die OneDrive-Dateisynchronistation dazwischen liegt.
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Technical Support / Re: "Fehler" bei der Aktualisierung von LiveLinks
« Last post by ry_raphael on March 29, 2021, 09:40 AM »
Danke für die rasche Rückmeldung.

Unsere Homeoffice-Lösung verwendet tatsächlich OneDrive. Können wir trotz dieser Meldung davon ausgehen, dass die LiveLinks immer zuverlässig aktualisert werden?
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Technical Support / Re: "Fehler" bei der Aktualisierung von LiveLinks
« Last post by pbeilschmidt on March 29, 2021, 08:26 AM »
Guten Morgen ry_raphael,

es könnte sein, dass die Excel-Datei auf einem synchronisierten OneDrive-Luafwerk liegt, und im Moment der Aktualisierung der Live Links gerade die Datei im Zugriff durch die Cloud-Synchronisation ist. Ein Indiz dafür wäre, dass Sie es wenige Sekunden später ohne Probleme durchführen können.

Wenn das Problem fortbesteht, wenden Sie sich bittet an unser Support Team (support@e-sankey.com) und senden Sie uns möglichst die Log-Datei von e!Sankey mit (erreichbar über Menü Hilfe > Über e!Sankey > Link "Verzeichnis der Log-Datei". Die Log-Datei heisst general.txt
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Technical Support / "Fehler" bei der Aktualisierung von LiveLinks
« Last post by ry_raphael on March 26, 2021, 11:43 AM »
Bei der Aktualisierung von LiveLinks meldet e!Sankey nach langer Überlegung die Fehlermeldung "Fehler beim Zugriff auf den LiveLink, bitte stellen Sie sicher, dass Excel nicht ausgelastet oder in Bearbeitung befindlich ist".

Trotzdem werden die LiveLinks (zumindest bei meinen paar Tests) aktualisiert.

Was bedeutet denn der Fehler?

Windows 10 Pro, Microsoft 365 Apps for Business, e!Sankey 5.1.3 (Rev.0)
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Wir haben ein neues Zwischenupdate e!Sankey 5.1.3 bereitgestellt.

Es handelt sich um ein kostenloses Update für alle Nutzer von e!Sankey der Versionsstufe 5.

Für eine Übersicht aller Verbesserungen und Änderungen lesen Sie bitte das Change Log (Versionshistorie).

Die Verfügbarkeit des Updates wird rechts auf der Startseite im Bereich 'Version' angezeigt, wenn Sie Internetzugang haben, und der Benachrichtigungsdienst (Update Notifier) nicht abgeschaltet wurde. Klicken Sie auf den angebotenen Downloadlink, um die Installationsdatei herunterzuladen. Alternativ nutzen Sie bitte den Befehl 'Auf Updates prüfen' im Hilfe-Menü.

Anwender, die keine Möglichkeit haben, das Update herunter zu laden, sollten sich mit unserem e!Sankey Help Desk in Verbindung setzen: support@e-sankey.com

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Announcements / New intermediate version e!Sankey 5.1.3
« Last post by pbeilschmidt on March 16, 2021, 03:57 PM »
We have released a new intermediate version v5.1.3 last week.

This is a free update for all registered users of e!Sankey version 5.

For a complete list of improvements and fixes made in this release, please see change log.

The availability of the update is signalled in the 'Version' panel on the right of the start page, if you have access to the Internet and the Update Notifier has not been disabled. Click on the link to download the installer file. Alternatively you can use the command 'Check for Updates' from the Help menu.

Users who have no possibility to download the update should contact our help desk at support@e-sankey.com
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Hello,
your issue is being handled by our e!Sankey support team directly via the help desk.
Users can contact support@e-sankey.com any time to get timely assistance
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Hello everybody, with my sister had this problem, he has a brand-new laptop, and when installed Esankey, no matter if with license or not (he bought a license too), it freezes at ¨Initializing application window¨.

We tried a few things like installing all windows updates, re-installing esankey and rebooting the PC, none work.

She really needs to use the software to work, anyone knows about something similar?, What can we do?

Thank you very much, :D
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Purchasing e!Sankey / United States Sales Tax Exemption
« Last post by pbeilschmidt on February 08, 2021, 03:01 PM »
When customers located in the U.S. purchase e!Sankey software licenses in our online shop, a state sales tax might be charged, depending on which state your company/institution is located in. Check individual states' sales tax information for more detail.

Digital River MyCommerce collects the sales tax when purchasing in the online shop. If you are GOV or MIL or otherwise have a tax exemption certificate (e.g. as a university), please note that you can reclaim the sales tax from Digital River MyCommerce by presenting your tax exemption certificate. Although it is not possible to prevent sales tax from being collected on orders placed by customers in those states, customers whose organizations are tax-exempt can receive a refund of the sales tax collected on their orders, credited back to the same payment account used for the order.

Here is the relevant entry from the ShareIT Digital River My Commerce FAQ

Q: My organization is tax exempt, how do I purchase without sales tax?
A: ShareIT's parent company, Digital River MyCommerce, is registered to collect state sales tax in every U.S. state that has a state sales tax. Although it is not possible to prevent sales tax from being collected on orders placed by customers in those states, customers whose organizations are tax-exempt can receive a refund of the sales tax collected on their orders, credited back to the same payment account used for the order.

To receive a refund of state sales tax after placing an order:
1) Send an e-mail message to accounting@shareit.com with a subject line of "Sales Tax Refund Request", or send a fax to +1 952 646-4552.
2) In the message, include the order ID shown on your receipt / invoice.
3) In the message, please include / attach your organization's tax exempt documentation. This may be a certificate, tax form, or other government-issued documentation.

Customer Support for sales tax refunds is available 24 hours a day. Once your refund has been processed, the funds will post back to the payment account (e.g., credit card) used for the order within 3-5 business days.
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Purchasing e!Sankey / Subscription Licenses e!Sankey
« Last post by pbeilschmidt on February 05, 2021, 08:30 AM »
For those of you that only wish to use e!Sankey for a limited period of time, e.g. in a specific project, or in the framework of a paper/thesis, we also offer subscription licenses.

These e!Sankey licenses are valid for 12 months, and come with an automatic renewal. If you don't need a renewal, the subscription can be cancelled before the end of the validity period.

Subscription licenses can be bought exclusively in the e!Sankey Online Shop. Billing, delivery, renewal and cancellation is with our partner MyCommerce Digital River.

Check out e!Sankey basic, pro and calc versions as 12-month subscription license!
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